Tiina Rytky ehdolle Helsingin piirin puheenjohtajaksi

Tiina Rytky on ehdolla Helsingin piirin puheenjohtajaksi.

Yhteiskuntapoliittinen sos.dem. yhdistys YPSY on asettanut Tiina Rytkyn ehdokkaaksi SDP Helsingin puheenjohtajaksi. Rytky on toiminut Helsingin suurimpiin kuuluvan, monipuolista poliittista keskustelua käyvän puolueosaston puheenjohtajana vuodesta 2017.

– Stadin Demarit lähtevät kohti kevään kuntavaaleja hyvissä tunnelmissa. Olemme saaneet ennätysmäärän uusia jäseniä, ja ehdokasasettelu näyttää lupaavalta. Haluan antaa osaamiseni Helsingin piirin käyttöön, jotta menestymme kevään vaaleissa, Rytky sanoo.

Rytky toimii tällä hetkellä piirihallituksen jäsenenä ja Helsingin kaupungin lupajaoston varajäsenenä. Hän oli myös puoluekokousedustaja ja ilmastovaliokunnan puheenjohtaja Tampereen puoluekokouksessa. 38-vuotias Rytky on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri ja hän työskentelee Ammattiliitto Prossa.

– Ihmisenä olen kuunteleva, kokoava ja yhdistävä. Haluan omalla työlläni ja esimerkilläni tuoda helsinkiläiset sosialidemokraatit yhteisen tavoitteen äärelle. Yhdessä tekemällä voimme muuntaa SDP:n valtakunnallisen suosion menestykseksi Helsingissä, Rytky toteaa.

Puheenjohtaja valitaan piirikokouksessa 7. marraskuuta 2020.